fredag 12. april 2013

Rivingen går unna

Da har vi hatt to ettermiddager i nye leiligheten. På dag 1 fikk vi ned kjøkkenet. Og hva er vel bedre enn å finne ikke mindre enn fem lag med diverse tapet etc? (Edit etter godt poeng fra kommentar fra Elin: vi har konkludert med at leiligheten må være nærmere 70kvm nå når vi har fått bort så mye drittlag fra veggene :p). I går arbeida Bjarte for det meste alene, da jeg hadde et par ærender på ettermiddagen (les: være med Cecilie på en visning og spise deilig midddag på restaurant med resten av godjentene). Men Bjarte fikk i allefall ned alle veggene på stua, samt gulvet. Han ringte meg en liten time etter jeg hadde dratt: "ønsker du deg grønt pels-filt-teppe?". Svaret er vel nei fra min side, men det var iallefall det han hadde funnet under parketten. Under den deilige illeluktende grønne greia, hadde han funnet enda et rottent tregulv. Så dette blir mye arbeid for han, for den dritten tar ikke jeg i for å si det slik :p

Med tanke på at jeg har innspurten på studier denne våren, skal jeg være flink og studere på dagtid. Akkurat nå går det i å sjekke opp container/henting av oppussingsavfall. Men det er bare kos når man har Spektrum-konserten til Mumford & Sons på anlegget. Slikt blir jeg lykkelig av, musikken altså :) 

I går var jeg alt for lenge på Jula. Som eneste kvinnfolk, og utstyrt med en salig handleliste fra Bjarte. Jeg sukka stort i det jeg gikk inn, og et par mannfolk lo godt av meg! Men for all del, skjønner de godt jeg. Jeg hadde nok også ledd av en mann alene med handleliste i handa inne på for eksempel H&M.  

Vi skal bli flinkere til å knipse bilder når vi starter for dagen, samt når vi er ferdige, slik man kan se en evetnuelt fremgang litt lettere. 

Først av alt, fine hansker eller? Ble ikke disse jeg valgte, selv om de var RÅKULE!  

Her er det som står igjen på kjøkkenet nå. Vi sliter litt med å få stengt hovedkranen til vannet. Så derfor får vi ikke fjerna resten enda. 
Kjøkkenet sett mot vinduet. I hjørnet sto tidenes mest solidbygde og massive treskap. Plassbygd. Brukte sikkert halve tiden på å få ned det. 

Her ser dere noen av lagene vi fant da vi tok ned kjøkkenskapene.  5 i alt. 

Hva synes dere forresten om dette blandebatteriet? Jeg tipper det er nyere enn resten av kjøkkenet. Var iallefall godt trykk i det, og ikke minst så er det egentlig i den stilen jeg har sett for meg å kjøpe uansett. Er det en keeper?

Vel, bilder fra i går har Bjarte på sin telefon, så det får bli neste gang. 

Nå har iallefall startskuddet gått, det er kjempespennende, og vi er supermotivert!

1 kommentar:

  1. Dere må da få et litt større rom nå som dere har rivi 5 lag med alt mulig rart på veggen :) hehe..
    Ingen av lagene var spesielt fine så her kommer det vel sikkert opp noe nytt regner jeg med :)
    Stå på, oppussing er kjempgøy, og ganske slitsomt! :)

    SvarSlett